Każdy kierowca wie, że reflektory w samochodzie odpowiadają za bezpieczną jazdę zarówno w dzień, jak i w nocy. Jednak z czasem ich sprawność świetlna obniża się, a tym samym bezpieczeństwo Twoje i Twojej Rodziny jest mniejsze. Niestety, promienie UV docierające do powierzchni Ziemi niszczą nie tylko komórki naszej skóry, ale i z czasem – obudowę i klosz reflektorów. Zużyte reflektory stają się matowe, a światło nie dociera na taką odległość, jaką powinno. Naszym samochodowym lampom nie sprzyja również wszędobylski brud i zapylenie powietrza. Z czasem zwyczajnie obudowa reflektora rozszczelnia się, a dostające się do środka zanieczyszczenia powodują degenerację odbłyśnika. Jego metaliczna powłoka rozwarstwia się i pęka, przez co traci ona swoje właściwości i moc odbijania światła w kierunku jazdy.
Każdy reflektor w samochodzie ma określoną budowę. Nośnikiem wszystkich elementów jest obudowa. Ma ona za zadanie chronić przed wilgocią, a także utrzymywać całość elementu na swoim miejscu. Następnie jest odbłyśnik. Kieruje on strumień światła z żarówki w kierunku jazdy. Klosz to ta część na zewnątrz. Przepuszcza światło i chroni żarówkę. Ta zaś to najważniejszy element składający się z m.in. żarnika. Wszystkie te elementy z czasem się zużywają, ale na szczęście nie trzeba się podejmować od razu kosztownej wymiany całego reflektora. Wszystkie te elementy można zregenerować oraz zakonserwować, aby służyły nam dłużej.
Każdy reflektor jest najpierw rozkładany na poszczególne części. Nasz pracownik ocenia wówczas jego stan zużycia oraz stopień zanieczyszczenia wewnątrz. Następnie decyduje, jaką podjąć procedurę regeneracyjną. Wśród podejmowanych czynności jest odtłuszczanie odbłyśnika i pokrywanie go nową warstwą metaliczną. Jest to tzw. metalizacja próżniowa, którą wykonuje się specjalistycznymi maszynami. Najczęściej stosujemy aluminium, ponieważ jest ono lekkie oraz odporne na wilgoć i pyły. Kolejnym krokiem jest dokładne, ręczne czyszczenie poszczególnych elementów reflektora i konserwacja elementów mechanicznych: cięgna, prowadnice i regulacje.
Klosz to zewnętrzna część reflektora, która odpowiada nie tylko za jasność, ale i za estetyczny wygląd samochodu. Jeśli klosz jest matowy, lampa traci bardzo dużo ze swej sprawności świetlnej. Regeneracja tego elementu polega na ręcznym szlifowaniu oraz polerowaniu, aby pozbyć się mikrouszkodzeń z powierzchni. Następnie nasz pracownik ręcznie nakłada pastę chroniącą klosz przed promieniami UV, drobinkami piasku z jezdni oraz innymi czynnikami mechanicznymi. Po wszystkich tych zabiegach klosz będzie wyglądał jak nowy!